“Tu també pots”: un projecte educatiu solidari

Seguint els valors de consciència i compromís que caracteritzen el nostre grup educatiu, els alumnes del col·legi Agora Sant Cugat International School han col·laborat en un gran projecte solidari basat en el conte “Tu també pots” de l’escriptora Anna Llauradó. Com el pit-roig d’aquesta història, cada alumne ha participat, gota a gota, en aquest projecte solidari.

L’essència de “Tu també pots” es basa en l’educació participativa. La comprensió del món que els envolta és clau per tal que els nens aprenguin i coneguin que les desigualtats es poden canviar. Amb aquest projecte, els alumnes han contribuït en causes solidàries comprenent, sentint i connectant amb altres nens que es troben en situació de desigualtat.

Amb un euro al mes, els estudiants han fet possible dos projectes solidaris: la creació d’una petita escola pels nens de l’orfenat de l’ONG Bamba Project (Kenya) i aliments per la despensa del menjador social de Cáritas de Sant Cugat del Vallès.

Aquesta experiència enriquidora s’ha plasmat en el documental “Tu també pots, l’assignatura pendent”, en el qual cada alumne ha aportat la seva gota. L’objectiu és poder difondre internacionalment el reportatge, per poder mostrar que sumant les petites accions de cada persona és possible suavitzar les diferències socials.

Agora Sant Cugat International School és un exemple a seguir. Essent el primer centre que participa en aquest projecte, es reafirma com a col·legi pioner i innovador.

Des dels centres educatius del grup NACE Schools es fomentauna educació per la pau, basada en la vivència dels valors de la justícia, la solidaritat i la democràcia. Promovem el compromís, el respecte i l’amor cap als altres per a un futur millor.

“L’educació és l’arma més poderosa per canviar el món” – Nelson Mandela

Més informació sobre el projecte aquí.