Shaping the world

Els nens que ingressen a l’educació avui es graduaran com a adults joves l’any 2030.  Hem de preparar-los per a feines que encara no s’han creat, per a tecnologies que encara no s’han inventat, per resoldre problemes que encara no s’han previst. Hem d’encoratjar els nostres estudiants a prendre les regnes i donar forma al seu propi futur: volem que siguin ciutadans globals capaços de canviar el món.

Als centres de Sant Cugat: Agora Sant Cugat International School, Agora Pipo Infant School i Agora Patufet Infant School, com a col·legis del grup Globeducate, estem compromesos amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030 de les Nacions Unides. Com a part d’aquest compromís, hem assolit acords amb organitzacions de prestigi internacional, com ara Ecoescoles (Eco-Schools) i WWF (World Wildlife Fund), tot impulsant projectes d’aules globals que involucren tots els nostres estudiants, mestres i famílies per mobilitzar una comunitat de més de 100.000 persones.

Comunitat mundial

A més d’aquests acords amb organitzacions de prestigi, Globeducate organitza cada any esdeveniments internacionals en els quals hi conviuen alumnes de tot el món, provinents dels diferents col·legis del grup. Així, els alumnes comparteixen coneixements en un ambient de sana competició i intercanvien projectes i solucions. Aquests esdeveniments inclouen competicions esportives, acadèmiques, musicals i artístiques, així com trobades per desenvolupar la capacitat de lideratge i oratòria o simulacions de les Nacions Unides en les quals els alumnes representen els delegats dels diferents països i debaten en anglès problemes globals.

Els nostres alumnes col·laboren en diferents iniciatives solidàries, amb organitzacions internacionals com ara UNICEF, organitzacions nacionals com el Centre d’Oncologia Pediàtrica de l’Hospital Sant Joan de Déu i iniciatives locals com la Marató de TV3 o el projecte «Tu també pots», l’objectiu del qual és l’estudi de la pobresa al món i la recerca de solucions per part dels alumnes. A més, participen en el Consell de la Infància i el de la Joventut de l’ajuntament de Sant Cugat i tota la comunitat escolar forma part del grup de voluntariat ANTAR.

L’objectiu d’aquesta agenda és educar alumnes compromesos amb el món i amb els grans reptes del nostre temps. Alumnes amb un ampli ventall de capacitats i responsabilitats humanes que van més enllà de l’èxit acadèmic. Mitjançant el multilingüisme i la internacionalitat, els nostres alumnes prenen consciència del seu món i aprenen a apreciar altres cultures i punts de vista. Una educació basada en valors com el compromís, l’empatia, el respecte o la responsabilitat perquè els nostres alumnes contribueixin a construir un món millor mitjançant l’entesa mútua i el respecte intercultural.