Música i expressió

Canto coral fins a 6º de Primària

Des dels 3 anys escola de dansa

1 Banda, 1 orquestra i 1 coral

La música i les arts expressives són claus per al desenvolupament integral dels nens: aporten enormes beneficis cognitius i personals, a més de potenciar-ne les habilitats comunicatives. L’educació musical afavoreix el desenvolupament i el perfeccionament dels talents especials, al costat de valors com l’esforç i la superació, la sensibilitat, l’organització o el treball en equip. A Agora Sant Cugat International School li donem un paper protagonista per mitjà del nostre vincle amb el Conservatori del Liceu de Barcelona i el nostre Auditori Josep Carreras, un espai amb capacitat per a 360 espectadors, ideal per realitzar activitats musicals, conferències, obres teatrals i debats.

El nostre Projecte d’educació musical té com a objectiu proporcionar una vivència activa de la música. A més del currículum de caràcter oficial i obligatori, tots els nostres alumnes exerciten l’aprenentatge de, com a mínim, un instrument musical (piano, violí, viola, violoncel, etc.) i alhora desenvolupen les seves capacitats vocals fins a 6è de Primària, amb actuacions periòdiques en el marc dels diferents concerts que es programen cada curs. Així mateix, tenen l’oportunitat de pertànyer a grups orquestrals o corals del propi centre, ja que té banda, orquestra i coral. Dins el currículum, els alumnes tenen 2 hores setmanals de música i des de 1r de Primària els alumnes toquen un instrument de corda, amb la possibilitat d’afegir-n’hi un de vent a partir de 3r de Primària.

Agora Sant Cugat International School és una escola vinculada al Conservatori del Liceu de Barcelona. Seguim els recursos educatius propis del Conservatori, i complementem el nostre projecte musical amb les eines pedagògiques, els materials didàctics i els criteris d’avaluació d’aquesta prestigiosa institució. Gràcies a aquest vincle, els alumnes poden obtenir el Diploma de Nivell Bàsic de Música del Liceu de Barcelona, amb la possibilitat de seguir estudiant els nivells més avançats. A més, a través del Conservatori del Liceu, els alumnes participen en diferents trobades musicals a espais tan coneguts com el Palau de la Música o l’Auditori Superior de Música del Liceu.

Les arts creatives i escèniques tenen també una gran importància en la formació integral dels alumnes, ja que en potencien les capacitats intel·lectuals. A través de l’art els nens pensen per ells mateixos i desenvolupen la creativitat, imaginació, sensibilitat artística i emocions. Els nostres alumnes compten amb disciplines artístiques i arts creatives com ara música, pintura, dibuix o Visual Arts per estimular-los a crear, aprendre i innovar.