150 alumnes

Canto coral

fins a 6º de Primària

1 Banda, 1 orquestra i 1 coral

El Projecte d’Educació Musical d’Agora Sant Cugat International School té com a objectiu fonamental proporcionar a l’alumne una vivència activa de la música. A la nostra escola internacional, l’educació musical transcendeix l’aula i forma part del nostre dia a dia personal, escolar, cultural i social. Els nostres alumnes reben una formació musical d’alt nivell que els aporta grans beneficis que contribuiran en el seu desenvolupament acadèmic i personal.

A més del currículum de caràcter oficial i obligatori, tots els nostres alumnes exerciten l’aprenentatge de, com a mínim, un instrument musical (piano, violí, viola, violoncel, etc.), i desenvolupen també les seves capacitats vocals fins a 6è de Primària i actuen periòdicament en els diferents concerts que es programen cada curs. D’altra banda, tenen l’oportunitat de formar part de grups orquestrals o corals del propi centre, ja que Agora Sant Cugat International School té banda, orquestra i coral.

Dins del currículum, els alumnes tenen 2 hores setmanals de música i des de 1r de Primària els alumnes toquen un instrument de corda. A partir de 3r de Primària s’afegeix un instrument de vent o continuen corda. Gràcies al nostre vincle amb el Conservatori del Liceu, el nostre projecte musical segueix els criteris d’avaluació i programació d’aquesta prestigiosa institució, que els permet participar en diferents activitats, actes, concerts i trobades instrumentals organitzats pel Conservatori del Liceu. A més, el seguiment del programa de dita institució ofereix la possibilitat, als alumnes que així ho desitgin, d’obtenir el Diploma de Nivell Bàsic del Conservatori del Liceu i la possibilitat de continuar amb un nivell òptim els estudis de Nivell Avançat.

La música, que educa en l’autodisciplina, l’esforç, la sensibilitat, l’ordre, la precisió i el treball en equip, es barreja de forma natural amb els diferents àmbits de la nostra proposta educativa i impregna la vida acadèmica, la formació i la relació personal.

La música forma part de la nostra identitat com a centre educatiu. A través d’aquesta disciplina enriquim la sensibilitat i les emocions dels alumnes, ajudem a educar l’autodisciplina, el treball en equip, la discriminació auditiva i l’exactitud, entre altres valors. Les actuacions i activitats programades durant el curs fomenten les relacions i el treball cooperatiu. Al llarg de l’any acadèmic, els alumnes participen en les actuacions de Nadal, primavera i Final de Curs, així com a la International Music Week del grup NACE, entre altres.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Respecte, atenció, escolta, creativitat, esforç, treball en equip, disciplina… A l’Agora Sant Cugat International School, la vivència de la música representa un paper fonamental en l’educació. Les diferents assignatures de música potencien aquests valors d’una forma lúdica i divertida i aporten a l’alumne experiències noves. Des del departament pensem que és imprescindible que els alumnes visquin d’una manera activa el fet musical en tots els seus vessants. Per a nosaltres és fantàstic percebre com a poc a poc desenvolupen tots els àmbits (personal, escolar, cultural i social) i com descobreixen i gaudeixen d’un món nou al seu voltant).

Tots aquests objectius es reflecteixen en les diverses formacions instrumentals; la Banda i l’Orquestra. Formacions que participen anualment en Festivals Internacionals de Música en què compartim amb altres escoles coneixements i valors.

La vinculació amb el Conservatori del Liceu reforça acadèmicament el compromís de la formació musical dels alumnes. Aquestes noves experiències transcendeixen de l’aula i continuen en la vida personal de cadascú, tant dels alumnes com en la nostra.Respecte, atenció, escolta, creativitat, esforç, treball en equip, disciplina… A l’Agora Sant Cugat International School, la vivència de la música representa un paper fonamental en l’educació. Les diferents assignatures de música potencien aquests valors d’una forma lúdica i divertida i aporten a l’alumne experiències noves. Des del departament pensem que és imprescindible que els alumnes visquin d’una manera activa el fet musical en tots els seus vessants. Per a nosaltres és fantàstic percebre com a poc a poc desenvolupen tots els àmbits (personal, escolar, cultural i social) i com descobreixen i gaudeixen d’un món nou al seu voltant).

La vinculació amb el Conservatori del Liceu reforça acadèmicament el compromís de la formació musical dels alumnes. Aquestes noves experiències transcendeixen de l’aula i continuen en la vida personal de cadascú, tant dels alumnes com en la nostra.»

Neus Casanovas i Imma Lluch

Coordinadors de Música