Arts creatives

Més de 6 disciplines artístiques

8 arts creatives diferents

Des dels 3 anys escola de dansa

L’art és una disciplina molt present al nostre dia a dia i a la decoració de la nostra escola. Per al nen, l’art és una forma de viure, d’aprendre i de divertir-se, a més d’aportar-li innumerables beneficis. Una forma de sentir la vida i sensibilitzar-se davant del món, que els estimula per crear, aprendre i innovar.

L’art potencia les capacitats intel·lectuals dels nostres alumnes, però també beneficia la comunicació i el vincle entre pares i fills a edats molt primerenques. Mitjançant l’art, els nens pensen per si mateixos i desenvolupen la seva creativitat, imaginació, sensibilitat artística i emocions.

El centre està decorat amb els treballs de tots els nostres alumnes; d’aquesta manera senten que l’escola és un espai fet per ells i per a ells. Una manera de motivar-los i afavorir la seva autoestima, seguretat, confiança i el desenvolupament de la seva habilitat creativa. Com a qualsevol disciplina comunicativa, el pensament creatiu ha de ser compartit per tenir ple significat i millorar el desenvolupament d’aquestes aptituds dels alumnes.

Gràcies a les arts creatives potenciem la creativitat i la disciplina, el treball personal i en equip. A més de ser una forma d’exterioritzar els sentiments, també ajuda els alumnes a trobar les estratègies necessàries per solucionar qualsevol obstacle. Des de la proposta multilingüe del col·legi, la llengua vehicular de les assignatures creatives és l’anglès, fet que afavoreix la interacció entre les diferents matèries. A més, els nostres alumnes participen en diferents concursos locals i internacionals: creació d’una mascota, exposicions de pintura, exposicions de fotografia i un concurs de l’Ajuntament de Sant Cugat.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«L’ensenyament a través de l’art introdueix el nen en el món de la sensibilització, desenvolupa el seu pensament creatiu i el fa més reflexiu i crític, factor que estimula la innovació: l’art permet la recerca constant de noves solucions. A través de l’art s’aprèn a crear formes visuals, a identificar-les, a interpretar-les i a comprendre-les. Aquest aprendre de l’observació garanteix una bona estratègia per a qualsevol àrea educativa.

A més, l’art permet promoure en els nostres alumnes el respecte i la sensibilització envers els nostre patrimoni artístic.»

Lina Arenas

Professora d’Art