Els nostres professors

La vocació d’aprendre, que s’inculca als alumnes des de la pròpia actitud dels professors, és un dels pilars de la nostra proposta. Per això és tan important la formació constant i l’actualització de les tècniques educatives dels nostres docents, per continuar a l’avantguarda de l’educació i optimitzar recursos, així com per preparar els alumnes per a la seva futura vida acadèmica i els reptes amb què es trobaran més endavant dins del seu àmbit professional.

El Millor professorat

A NACE Schools creiem que els nostres col·legis han de ser llocs on tota la comunitat educativa es troba en un procés actiu i continu d’aprenentatge. Per això tots els nostres docents participen a tallers i jornades regulars de formació. Per exemple, recentment tots els professors d’Agora Sant Cugat International School van participar en un taller sobre Impacte a l’Aula, que els va ajudar a descobrir com tenir major impacte a l’aprenentatge dels alumnes. Gràcies a aquest tipus d’iniciatives comptem amb un professorat motivat i eficaç, al nivell dels estàndards actuals més exigents.

Una altra iniciativa de NACE Schools és la presència de Learning Coaches per al Coaching Educatiu, professors del centre que han estat formats com a Coaches per poder recolzar i donar feedback a altres professors en el seu desenvolupament i creixement com a docents.

Per últim, NACE Schools compta amb un sistema de monitorització de la qualitat docent a l’aula mitjançant un procés sistemàtic de desenvolupament, mesura, recolzament i millora anomenat NACE Platinum Standard.

Formació continua - Impacte a l’Aprenentatge

NACE Schools organitza sessions regulars de formació per a tots els seus professors. A l’últim any, tots els nostres docents han participat en un taller formatiu anomenat Impacte a l’Aprenentatge, on es van compartir estratègies pràctiques que poden tenir gran impacte a l’aprenentatge dels alumnes, segons diversos estudis científics mundials. Algunes de les estratègies compartides van ser: El Rol de les Preguntes, Motivació i Repte a l’aula, Comprovació Sistemàtica del Progrés de l’Alumne i La Importància del Feedback. Els professors van gaudir del curs i ja implanten els seus nous coneixements a la seva pràctica docent.

profesores-formacion-continua-agora-sant-cugat

Coaching Educatiu

Com a part del progrés cap a l’excel·lència educativa a NACE Schools, l’any 2017 es va iniciar la iniciativa de Coaching Educatiu als centres. Professors representants dels diferents col·legis NACE s’han format com a Coaches amb l’objectiu d’ajudar els seus companys a aconseguir l’excel·lència a les classes.

nuestros-profesores-coaching-educativo-agora-sant-cugat-1

Processos de millora - NACE Platinum Standard

Amb l’objectiu de millorar cada col·legi i assegurar l’excel·lència educativa, NACE Schools ha implantat un marc de qualitat anomenat The NACE Platinum Standard. La finalitat del Platinum Standard és ajudar els col·legis NACE a avaluar la qualitat de l’educació que ofereixen. Els seus principis estan recolzats per les millors pràctiques de sistemes educatius de tot el món i la missió i proposta de valor de NACE Schools. Estan estructurats al voltant d’un conjunt d’indicadors de qualitat per establir plans de millora en àrees com l’efectivitat del lideratge, la qualitat de l’ensenyament o el progrés i benestar dels alumnes.

Més informació sobre NACE Platinum Standard

platinum-standard-agora-sant-cugat

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Em diuen Rosa Conde, sóc MESTRA! i coordinadora de l’edifici El Roure (alumnes de P1 fins a 3r d’EP).

Treballo aquí des que l’Agora Sant Cugat International School va obrir fa 25 anys, ha estat una gran sort per a mi poder començar des dels seus inicis i compartir amb un gran equip humà, format pel personal docent i no docent de l’escola, el dia a dia de la seva petita història.

He arribat a la conclusió que, per a mi, aquests anys han estat com un quadre únic i irrepetible, que ha pres forma dia a dia i s’ha construït a si mateix fins a arribar a ser una harmonia de colors, una representació magnífica de tot el que és important.

I arribant somric, perquè res hagués estat possible, ni aquests colors tindrien vida, sense la llum que han aportat i aporten cadascun dels nostres nens. La llum és la que té la màgia, la vida, i és la raó de ser de qualsevol color i de qualsevol quadre.»

Rosa Conde

Coordinadora de l’edifici El Roure

«Vaig començar aquesta gran aventura educativa a l’escola Agora Sant Cugat International School sent tutora de segon curs de Primària, quan la meva filla Laia iniciava el seu curs a P3.

Les dos canviàvem d’escola i ens enfrontàvem a nous reptes i emocions i a canvis importants en les nostres vides. Havíem de fer noves amistats, adaptar-nos a un espai totalment nou, a una nova manera d’ensenyar i d’aprendre.

Recordo que des del primer moment la lluminositat i el color que envaïen l’escola, les parets i cada racó em van captivar. Era una escola que desprenia molta vitalitat i alegria i que transmetia bona energia. I així ho vaig poder acabar de corroborar a mesura que vaig conèixer tot el personal que en formava part: cuineres, secretària, coordinadora, equip de professores…

Durant aquests anys, he tingut la possibilitat de conèixer molts nens i nenes, els grans tresors protagonistes en aquest apassionant camí de l’educació, uns magnífics mestres amb els quals he après infinitat de coses cada dia, compartint emocions, sentiments, vivències i secrets.

Amb els pares d’aquests mestres, amb els quals hem tingut contacte diari, ens hem reunit per a intercanviar informació o punts de vista, hem fet acords importants i hem fet un seguiment minuciós sobre l’evolució del seu fill o filla que m’han permès descobrir altres realitats, poder posar-me en la seva pell (o intentar-ho per a entendre la seva situació) i, en definitiva, APRENDRE I COMPARTIR!

Vuit cursos després estic com a tutora de P5 i Laia ja cursa 5è de Primària, ara no només anem juntes les dos, ens acompanya també Nil, el meu segon fill, que actualment està en P4. Els tres matinem cada dia perquè venim des de Barcelona amb una ruta d’autocar de l’escola, però comencen el dia amb molta il·lusió i bon humor, treballem amb constància i aprofitem cada situació per “comentar la jugada” i per aprendre. Em sent satisfeta i feliç d’haver decidit ser mestra, ser mestra i fer-ho en una escola que m’ha robat el cor: l’escola dels meus alumnes i l’escola dels meus fills, és a dir, LA MEVA ESCOLA.»

Sílvia Maestro

Mestra d’Educació Infantil y Primària

«Quan arribes a una nova casa tot són incògnites. Jo acabo de sumar-me a aquest projecte anomenat «Agora» i, a poc a poc, resolc alguns d’aquests interrogants.

Està clar que una institució no és més que la suma de la seva gent, i si parlem d’una escola, parlem d’alumnes, professors i famílies (no m’oblido de manteniment, cuina, secretaria, equip directiu, etc. però tot això s’escapa de la meva competència i del meu dia a dia). En aquests mesos resumeixo les meves sensacions en: alumnes amb potencial i moltes possibilitats, famílies implicades i un equip docent entregat, professional que remen en conjunt cap a una mateixa direcció amb la il·lusió d’ajudar en tot el possible als nostres alumnes.

Clar, si tenim la tasca complexa i la responsabilitat enorme de formar joves competents i preparats entre tots, i te n’adones quan resols les incògnites inicials que disposem d’alumnes amb potencial, de la col·laboració de les famílies i d’un equip docent de primera, només se m’acudeix que no podem desaprofitar aquesta oportunitat. A treballar.»

Ferran Porres Dausà

Professor

«Com a professora i tutora, m’agradaria destacar la relació entre la família i l’escola que ofereix el nostre centre, ajudant tots els nostres alumnes en el seu procés educatiu sempre amb la participació activa de les famílies per a optimitzar el seu rendiment acadèmic, així com destacar l’ajuda que el professorat ofereix als nostres alumnes per a resoldre dubtes de matèria o altres temes personals que preocupen i puguin afectar l’atenció a classe.»

Joana Henne

Tutora de 1er d’ESO i Professora d’alemany

Aviso Legal