Educació en valors

A través de l’educació en valors, Agora Sant Cugat International School cerca que l’alumne tingui una llibertat responsable i sigui capaç d’acceptar i assumir les conseqüències de les seves accions, analitzi el que l’envolta per fer una crítica objectiva i pedagògicament constructivista, alhora que aprèn a tenir autocontrol i disciplina i adquireix un rol actiu a la comunitat escolar. Així es converteixen en alumnes feliços que viuen sota els valors de respecte i tolerància, auto millora, responsabilitat i compromís social.

En aquest sentit, l’educació en valors forma part del currículum des de molt petits. Començar l’educació emocional a l’escola infantil suposa una via perquè cada alumne es comprengui a si mateix i a la resta. Per això, la identificació de les emocions, ja siguin pròpies o dels altres, i la capacitat d’anomenar-les és un requisit indispensable perquè puguin prendre el control de les situacions i desenvolupin el respecte i l’empatia cap als seus companys. Mitjançant diferents activitats programades com contes, cançons, imatges, jocs, diàlegs sobre determinades situacions, etc. treballem les emocions a l’aula.

Després d’una educació correcta de les emocions passem a l’educació en valors, els quals són fonamentals per al desenvolupament de l’ésser humà com a persona. L’escola treballa de forma permanent i activa en els valors mitjançant la seva vivència activa, ja que afavoreixen el desenvolupament personal dels alumnes, així com la seva autoestima i la seva satisfacció personal.

A Agora Sant Cugat International School treballem diàriament l’educació en valors. Mostra d’això és que l’escola forma part del programa d’escoles amigues d’UNICEF i celebra tots els dies internacionals per ajudar els alumnes a interioritzar el significat de cadascun d’aquests dies amb diferents activitats i programes o a través d’imatges i vídeos que es treballen a l’aula per afavorir el diàleg, l’anàlisi i la reflexió sobre determinades situacions i el respecte a les diferents edats.

 

Col·laboració amb ONGs

UNICEF

Tú també pots

Grup de voluntariat ANTAR

Participació al Consell de la Infància i el de Joventut

Treball amb la Fundació Javier Berché

El treball de l’educació en valors culmina amb la participació activa del centre i la col·laboració amb ONGs en diferents projectes solidaris locals i globals, per sensibilitzar els estudiants i demostrar-los que el canvi comença amb ells mentre generem beneficis socials i ambientals. Aquestes són algunes de les ONGs amb les quals col·laborem:

UNICEF

Com a escola amiga, les col·laboracions amb Unicef a la nostra escola tenen lloc durant tot el curs, i celebrem totes les dates destacades del seu calendari, com per exemple el Dia dels Drets de la Infància o el Dia Mundial de l’Aigua. Són festes solidàries en què participa i s’involucra tota l’escola: alumnes, professors i famílies.

TU TAMBÉ POTS

Els principals objectius del projecte «Tu també pots» són l’estudi de la pobresa al món i la recerca de solucions per part dels enes. S’ha buscat una causa internacional, amb l’adopció d’un orfenat de Kenia, i una causa local, l’ajuda a un menjador social. A més, Agora Sant Cugat International School també va participar a la elaboració del seu documental.

GRUP DE VOLUNTARIAT ANTAR

Els alumnes, professors i pares d’Agora Sant Cugat International School formen part del grup de voluntariat ANTAR, on es desenvolupen activitats i col·laboracions amb diferents ONGs per acostar els nostres alumnes a altres realitats, i es fomenta en ells el treball en equip i desenvolupa la seva competència social i ciutadana. Entre els esdeveniments solidaris organitzats per ANTAR destaquen la Campanya de Nadal i el festival benèfic Agora Talent Show.

PARTICIPACIÓ AL CONSELL DE LA INFÀNCIA I EL DE JOVENTUT

El Consell de la Infància i el de Joventut són dos projectes en els quals els nostres alumnes participen per generar un espai d’opinió i propostes sobre temes relacionats amb l’entorn que els envolta. L’objectiu d’aquest projecte és promocionar els drets de la infància i convertir els alumnes en membres actius de la societat amb la intervenció dels estudiants en debats locals.

TREBALL AMB LA FUNDACIÓ JAVIER BERCHÉ

El nostre equip docent col·labora amb la Fundació Javier Berché per a la identificació i l’atenció educativa de l’alumnat amb altes capacitats i amb dificultats d’aprenentatge. La Fundació Javier Berché proporciona ajuda a aquest tipus d’alumnat amb grans possibilitats per assessorar-los i desenvolupar tot el seu potencial.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Marc Morató té 30 anys i és capità de Marina Mercant, ara mateixa pilota un vaixell de 300 metres, amb 30 persones a bord i una càrrega de gas natural liquat. Una responsabilitat enorme. Ens conta via satèl·lit des de Puerto Rico els seus records de l’escola. «Aquí vaig començar a aprendre el respecte, la constància i la responsabilitat. Aqueixos valors es tradueixen després en actituds.»

Marc Morató Marsal

Exalumne de l’Agora Sant Cugat International School

«Em diuen Rosa Conde, sóc MESTRA! i coordinadora de l’edifici El Roure (alumnes de P1 fins a 3r d’EP).

Treballo aquí des que l’Agora Sant Cugat International School va obrir fa 25 anys, ha estat una gran sort per a mi poder començar des dels seus inicis i compartir amb un gran equip humà, format pel personal docent i no docent de l’escola, el dia a dia de la seva petita història.

He arribat a la conclusió que, per a mi, aquests anys han estat com un quadre únic i irrepetible, que ha pres forma dia a dia i s’ha construït a si mateix fins a arribar a ser una harmonia de colors, una representació magnífica de tot el que és important.

I arribant somric, perquè res hagués estat possible, ni aquests colors tindrien vida, sense la llum que han aportat i aporten cadascun dels nostres nens. La llum és la que té la màgia, la vida, i és la raó de ser de qualsevol color i de qualsevol quadre.»

Rosa Conde

Coordinadora de l’edifici El Roure

«Estem molt contents de comptar amb vosaltres per aconseguir que el nostre fill Max sigui una gran persona tant en l’àmbit personal com en un futur en el professional, però sobretot el més increïble és veure-ho feliç dia a dia quan ens pugem al cotxe per anar al col·le! Gràcies de nou!»

Anònim

Mare infantil

«La formació en valors és un dels puntals del nostre Projecte Educatiu, per això es treballen des de totes les àrees d’aprenentatge del currículum i, a partir d’Educació Secundària, també mitjançant el grup de voluntariat ANTAR, constituït per un grup nombrós de joves d’entre 12 i 18 anys, professors i pares, i del programa de CAS del Batxillerat Internacional.

Per mitjà del grup ANTAR, els adolescents viuen de forma experimental el significat de l’esforç, del treball en equip, la responsabilitat, l’altruisme… involucrant-se en l’execució de projectes culturals, socials i solidaris proposats per ells mateixos o per l’escola.

El programa de CAS del Batxillerat Internacional té, entre altres, l’objectiu de conscienciar els joves sobre el fet de pertànyer a diferents comunitats i de tenir responsabilitats cap aquestes, i de potenciar la seva predisposició a acceptar nous reptes.La formació en valors és un dels puntals del nostre Projecte Educatiu, per això es treballen des de totes les àrees d’aprenentatge del currículum i, a partir d’Educació Secundària, també mitjançant el grup de voluntariat ANTAR, constituït per un grup nombrós de joves d’entre 12 i 18 anys, professors i pares, i del programa de CAS del Batxillerat Internacional.

Per mitjà del grup ANTAR, els adolescents viuen de forma experimental el significat de l’esforç, del treball en equip, la responsabilitat, l’altruisme… involucrant-se en l’execució de projectes culturals, socials i solidaris proposats per ells mateixos o per l’escola.

El programa de CAS del Batxillerat Internacional té, entre altres, l’objectiu de conscienciar els joves sobre el fet de pertànyer a diferents comunitats i de tenir responsabilitats cap aquestes, i de potenciar la seva predisposició a acceptar nous reptes.»

Grup de Voluntariat ANTAR

Formació en Valors

Aviso Legal