Primària

A l’etapa d’Educació Primària d’Agora Sant Cugat International School, els nostres alumnes cursen el Programa de l’Escola de Primària del Batxillerat Internacional (PEP), que ofereix un currículum internacional ampli i equilibrat. Els alumnes realitzen projectes multidisciplinaris que els permeten establir connexions entre els seus aprenentatges i adquirir un coneixement més profund i una major comprensió del món on vivim.

El plurilingüisme caracteritza l’etapa de primària a Sant Cugat International School. Les llengües vehiculars del centre són l’anglès, castellà i català. Cada matèria té assignada una d’elles. Addicionalment, fins a 4t de Primària s’estudia xinès mandarí, que podrà ser continuat com a matèria extraescolar. A 5è de Primària s’introdueix una tercera llengua estrangera, iniciació a l’alemany o al francès, que continuarà fins a 4t d’ESO.

Es treballa en grups flexibles, amb desdoblaments, per respondre als diferents ritmes d’aprenentatge. Aquesta atenció personalitzada se veu reforçada per l’acció tutorial individualitzada per a cada alumne i la seva família, amb la qual es crea una estreta col·laboració entre el col·legi i la llar.

L’ús de les noves tecnologies està present a tot el procés educatiu, amb models d’ensenyament i d’aprenentatge més atractius i efectius, adaptats als diferents ritmes, aptituds i interessos de l’alumnat.

Al llarg dels 6 cursos escolars de Primària, els alumnes d’Agora Sant Cugat International School profunditzen en tècniques i hàbits d’estudi i en el desenvolupament d’intel·ligències múltiples. Els alumnes aprenen a treballar per projectes que fomenten la internacionalització, el treball cooperatiu, la investigació i l’esperit crític.

En aquesta etapa, la música, l’art i l’esport són pilars fonamentals en el projecte educatiu, que se caracteritzen per l’excel·lència i profunditat curricular. L’esport permet el desenvolupament físic alhora que fomenta valors com el treball en equip. A més, a través de l’educació artística i musical, els alumnes aprenen a expressar-se, a tenir disciplina, a ser creatius i a desenvolupar una sensibilitat artística.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Vaig començar aquesta gran aventura educativa a l’escola Agora Sant Cugat International School sent tutora de segon curs de Primària, quan la meva filla Laia iniciava el seu curs a P3.

Les dos canviàvem d’escola i ens enfrontàvem a nous reptes i emocions i a canvis importants en les nostres vides. Havíem de fer noves amistats, adaptar-nos a un espai totalment nou, a una nova manera d’ensenyar i d’aprendre.

Recordo que des del primer moment la lluminositat i el color que envaïen l’escola, les parets i cada racó em van captivar. Era una escola que desprenia molta vitalitat i alegria i que transmetia bona energia. I així ho vaig poder acabar de corroborar a mesura que vaig conèixer tot el personal que en formava part: cuineres, secretària, coordinadora, equip de professores…

Durant aquests anys, he tingut la possibilitat de conèixer molts nens i nenes, els grans tresors protagonistes en aquest apassionant camí de l’educació, uns magnífics mestres amb els quals he après infinitat de coses cada dia, compartint emocions, sentiments, vivències i secrets.

Amb els pares d’aquests mestres, amb els quals hem tingut contacte diari, ens hem reunit per a intercanviar informació o punts de vista, hem fet acords importants i hem fet un seguiment minuciós sobre l’evolució del seu fill o filla que m’han permès descobrir altres realitats, poder posar-me en la seva pell (o intentar-ho per a entendre la seva situació) i, en definitiva, APRENDRE I COMPARTIR!

Vuit cursos després estic com a tutora de P5 i Laia ja cursa 5è de Primària, ara no només anem juntes les dos, ens acompanya també Nil, el meu segon fill, que actualment està en P4. Els tres matinem cada dia perquè venim des de Barcelona amb una ruta d’autocar de l’escola, però comencen el dia amb molta il·lusió i bon humor, treballem amb constància i aprofitem cada situació per “comentar la jugada” i per aprendre. Em sent satisfeta i feliç d’haver decidit ser mestra, ser mestra i fer-ho en una escola que m’ha robat el cor: l’escola dels meus alumnes i l’escola dels meus fills, és a dir, LA MEVA ESCOLA.»

Sílvia Maestro

Mestra d’Educació Infantil y Primària