Batxillerat Nacional

Quan finalitzen l’etapa de secundària, els nostres estudiants poden optar per estudiar el Programa del Diploma de Batxillerat Internacional (IB), el Batxillerat Espanyol o tots dos. Sigui quin sigui la ruta escollida, ens assegurem que els alumnes estiguin ben preparats per a la següent etapa de la seva educació. Les dues rutes ofereixen l’oportunitat d’estudiar a Espanya o a l’estranger.

La nostra escola ofereix la possibilitat de cursar quatre modalitats de Batxillerat LOE: humanístic, ciències socials, ciències de la salut i científic–tècnic. Les assignatures de modalitat que cursen els alumnes per a cadascun dels quatre itineraris s’han escollit pensant en aquelles que donen accés al major número de graus a les universitats espanyoles i catalanes.

La preparació del nostre alumnat està pensada perquè obtinguin els millors resultats a Batxillerat i adquireixin els recursos suficients per cursar estudis superiors amb garantia d’èxit. Per aquest motiu, els alumnes tenen l’oportunitat de participar en diversos projectes internacionals (IMUN, GYLC, NACEMUN) i reben informació i orientació sobre les principals universitats nacionals i internacionals a Fires d’Universitats, visites i jornades de portes obertes en diversos centres universitaris

El 100 % dels nostres alumnes accedeixen als estudis universitaris que han triat, majoritàriament a la primera opció que han escollit i en menor mida a la segona. En aquests casos, accedeixen al grau que desitgen en una universitat diferent.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Una petita preocupació difuminada amb la il·lusió d’un primer dia diferent, nou i emocionant. Així és com em sentia quan vaig entrar per primera vegada a l’aula de 1r de Batxillerat. Ja que era una xica nova a l’escola, considerava aquell dia com el principi d’un canvi de ruta, el començament d’un camí en aquell temps inexplorat, el del batxillerat internacional. Avui dia, a principis del segon trimestre, considero la meva experiència a l’escola i, en especial, la que m’ha aportat el Batxillerat internacional, molt enriquidora en abundants sentits. No només en l’àmbit escolar, ensenyant-me a desenvolupar una ment i convidant-me a la reflexió sobre aspectes tant acadèmics com de la nostra societat actual, sinó també a nivell individual, fent-me créixer com a persona incentivant la importància dels valors humans.

Encara que no he tingut massa problemes per adaptar-me, sóc conscient que aquest camí no és ni serà fàcil, necessita molt esforç personal. Però amb la meva dedicació plena i perseverança, comptant amb el suport del professorat i l’ajuda i cooperació dels meus companys, crec possible superar qualsevol obstacle que s’hi presenti. Per això animo a tot aquell que considero cursar aquest batxillerat, ja que treballant amb ganes, amb il·lusió i constància s’arriba al final del camí amb els objectius aconseguits.»

Jana Soler

Alumna de 1r de Batxillerat

«El Batxillerat suposa la transició entre el llarg període escolar i el futur universitari. És un moment que posa a prova a professors i alumnes. Per a nosaltres, els docents, és l’últim repte per a aconseguir el millor dels nostres alumnes. Per a ells, els alumnes, representa l’etapa en què, sota la seva responsabilitat, han de prendre les decisions que els encaminaran cap a la vida universitària.

Pels que hem tingut l’honor de ser professors fundadors de l’escola i, per tant, d’haver acompanyat un gran nombre d’alumnes en la recta final de la seva formació, la nostra major satisfacció resideix a haver col·laborat en el seu creixement acadèmic, però, sobretot, en el seu creixement personal. Coneixements i valors van units en la nostra tasca diària per a aconseguir que els nostres alumnes adquireixin una educació integral.»

Mercedes Marsal Fábregas

Coordinadora de Batxillerat | Cap del Departament de Ciències Experimentals