Batxillerat Internacional

El Programa del Diploma del Batxillerat Internacional (IB per les seves sigles en anglès) és un prestigiós programa mundialment reconegut que garanteix una major adaptabilitat i mobilitat dels seus alumnes, fomenta un caràcter actiu, creatiu i de servei a la comunitat i fa èmfasi a la reflexió personal i acadèmica. Els beneficis del Batxillerat Internacional són múltiples, ja que el programa ofereix una sòlida formació i una excel·lent preparació per a l’alumne i li permet desenvolupar les seves capacitats personals amb una educació enfocada en el seu futur.

El Programa del Diploma (PD) del Batxillerat Internacional té el reconeixement i el respecte de les principals universitats del món. A més, certs estudis indiquen que els alumnes del PD accedeixen a la universitat i a l’educació superior en més proporció que els alumnes que no cursen el programa. Més informació sobre accés a la universitat des d’IB

El programa permet als estudiants desenvolupar habilitats úniques i vitals per a la projecció d’una carrera internacional. Durant el Batxillerat Internacional els alumnes adquireixen consciència cultural, fluïdesa en una llengua estrangera, pensament independent, anàlisi rigorós, treball en equip i compromís social, que els permet comunicar-se efectivament amb persones de diferents cultures i països, amb sentit del respecte i tolerància.

El Batxillerat Internacional construeix i reforça el sentit d’identitat i la consciència de la cultura pròpia i la dels altres i propicia el desenvolupament i el respecte dels valors humans, alhora que permet estimular la curiositat i les ganes de fer recerca, impulsar un esperit de descoberta i de plaer d’aprendre i aplicar els coneixements en una major varietat d’àrees.

Els nostres alumnes tenen la possibilitat de combinar el Batxillerat Internacional amb el Batxillerat Nacional espanyol, cosa que els permet l’obtenció de dos títols: el nacional i l’internacional.

Més informació sobre el currículum del Programa Diploma del IB

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Vaig entrar a l’Agora a primer de Primària i l’any passat em vaig graduar. Al llarg d’aquests anys a l’escola he conegut molts companys i professors, creant vincles que sé que perduraran durant molt de temps. A l’escola sempre he trobat un ambient positiu i encoratjador, i l’educació que s’ofereix és rigorosa, però amb un factor humà important.

Sobretot en els últims temps, l’escola ha intentat adaptar-se a un món globalitzat oferint múltiples projectes d’internacionalització, com el Batxillerat Internacional (BI) que jo vaig cursar. El BI és un programa exigent que requereix un gran compromís personal, però que proporciona una formació molt completa. Ara que sóc a la universitat m’adono de tot el que he après, com el treball autònom, que em servirà no només pel meu futur com a estudiant, sinó per tota la vida.»

Marta Gonzalvo

Exalumna de la Promoció 2013-14

«Des que vaig començar a ensenyar a l’Agora (fa poc més de 20 anys), el món ha canviat molt: la globalització, els avanços de les tecnologies de la informació i la comunicació, la preocupació pel medi ambient, el creixement de la multiculturalitat en la nostra societat… I el nostre projecte educatiu s’ha anat adaptant a les noves necessitats socials.

El que no ha canviat en tot aquest temps és l’exigència d’alumnes i famílies, que encara volen trobar en nosaltres la millor preparació pel futur de les generacions joves. Des que els nostres alumnes poden triar estudiar Batxillerat Internacional, senten que els obrim una porta més per a obtenir una formació que els diferenciï. L’experiència del Batxillerat Internacional suposa una nova perspectiva en l’aprenentatge i en l’ensenyament, de manera que els alumnes aprenen de manera més significativa i es converteixen en majors protagonistes de la seva formació.

A més, com han de complementar el seu currículum amb activitats de creativitat, acció i servei, s’aconsegueix un dels objectius fonamentals del nostre projecte educatiu, que és la formació integral dels nostres estudiants. Per tant, continuem formant els millors estudiants i les millors persones.Des que vaig començar a ensenyar a l’Agora (fa poc més de 20 anys), el món ha canviat molt: la globalització, els avanços de les tecnologies de la informació i la comunicació, la preocupació pel medi ambient, el creixement de la multiculturalitat en la nostra societat… I el nostre projecte educatiu s’ha anat adaptant a les noves necessitats socials.

A més, com han de complementar el seu currículum amb activitats de creativitat, acció i servei, s’aconsegueix un dels objectius fonamentals del nostre projecte educatiu, que és la formació integral dels nostres estudiants. Per tant, continuem formant els millors estudiants i les millors persones.»

Montse Martí Linares

Coordinadora de Batxillerat Internacional

«El BI ha permès desenvolupar els meus coneixements i m’ha enriquit com a persona. M’ha inculcat valors com ser audaç, indagadora, assumir riscos i obrir la ment. En definitiva, interessar-me pel món que m’envolta i, d’alguna forma, tractar de millorar-ho.»

Sofía Céspedes

Alumna IB

«Amb el BI he aconseguit millorar la meva capacitat organitzativa i la meva relació amb els professors ha canviat radicalment. S’han convertit en autèntics mentors del meu desenvolupament acadèmic i personal.»

Ferran Montserrat

Alumne IB

«Malgrat l’esforç addicional que hem realitzat durant el Programa del Diploma del IB, hem après a organitzar-nos, a comprometre’ns amb els estudis i a aprendre a valorar el temps.»

Carla Hijazo

Alumna IB

«El IB m’ha ajudat a trobar una millor manera d’aprendre i, amb la Teoria del Coneixement he adquirit destreses per analitzar adequadament aquest coneixement.»

María Olivés