Agora Sant Cugat International School dóna la benvinguda al nou curs

Donem la benvinguda al curs 2016/2017! L’Agora Sant Cugat International School obre un any més aquest curs escolar amb les piles carregades i amb molta energia. El director de l’escola, Vicenç Gandol,  ens explica les novetats d’aquesta nova etapa que permetrà a l’escola i a tots vosaltres aconseguir els objectius que busquem mentre creixem i avancem conjuntament.

El director realitza un balanç del curs anterior 2015/2016 molt positiu. En aquest curs passat es van aconseguir tots els objectius marcats aportant valor als alumnes i a la comunitat de l’escola:

“El curs passat els nostres 71 alumnes de batxillerat van obtenir uns resultats excel·lents en les proves de la Selectivitat i del Batxillerat Internacional amb un 100% d’aprovats. A més, va ser el primer any en el          qual l’escola va presentar voluntàriament als alumnes de 4t d’ESO a les proves PISA en les àrees de Llengua, Matemàtiques i Ciències. Els resultats van ser brillants amb una mitjana superior en totes les àrees a la mitjana obtinguda en països com Finlàndia, Japó, Anglaterra o Estats Units”

El director també fa referència a que els alumnes són estudiants capacitats lingüísticament i que a la vegada són grans persones, “En l’àmbit Lingüístic, més de 405 alumnes van superar satisfactòriament les proves externes de les diferents llengües estrangeres del centre: anglès (TRINITY i CAMBRIDGE), francès (DELF), alemany (GOETHE INST.) i xinès (CONFUCIO). Però a més dels bons resultats acadèmics obtinguts pels nostres alumnes, els estudiants van participar en diferents campanyes solidàries d’àmbit local, nacional i internacional que reforcen el nostre esperit de solidaritat, empatia i col·laboració, valors que sens dubte formen part de la formació humana en la que treballem dia a dia tot l’equip docent i no docent de l’escola.”

A més, és interessant fer un resum dels moments més destacats del curs passat.

“Tot i que són molts els esdeveniments en els quals participem, si hagués de destacar un seria l’organització de la 4a edició de l’International Music Festival en la que varen participar més de 150 alumnes i professors dels diferents centres NACE d’ESPANYA, França i Anglaterra. Van ser uns dies de convivència molt enriquidors per a tots els nostres estudiants on la música era el punt d’unió de tots. La col·laboració de totes les nostres famílies amfitriones va ajudar al fet que l’experiència fos tot un èxit.”

“La veritat és que tots els esdeveniments NACE que es celebren anualment en cada un dels centres (Visual Arts Competition, NACEMUN, Academic Olympics, Sports Olympics i l’International Music Festival) ofereixen una possibilitat única als nostres alumnes de poder-se relacionar i treballar cooperativament amb estudiants de les seves edats d’altres llocs. Aquest curs 16-17 tenim el repte de ser els organitzadors del II Academic Olympics al mes de febrer.”

Aquest  curs 2016/2017 que iniciem, té com a objectiu oferir a tots els nostres alumnes totes les eines i recursos necessaris per garantir la seva progressió en la seva formació com a persones i estudiants. Per això, l’escola inverteix any rere any en poder millorar no només les instal·lacions, sinó sobretot en aquells recursos que poden garantir una excel·lent innovació pedagògica que ofereixi metodologies eficaces i adaptades a les necessitats dels alumnes d’avui en dia.

Sobre les novetats més interessants d’aquest curs, destaquem l’ampliació de l’oferta educativa, iniciant per primer cop amb la FORMACIÓ PROFESSIONAL en el camp de la Imatge i el so. L’escola ja ha finalitzat les obres d’adequació dels espais necessaris i disposa de les autoritzacions oficials per impartir aquestes titulacions tant de grau mitjà com superior de tècnic de so, realitzador, productor i animador 3D.

“Iniciem aquest nou camí amb molta il·lusió i sent coneixedors de la responsabilitat en la formació d’estudis superiors i la connexió amb el món laboral.”

D’altra banda, l’escola ha treballat de manera intensa en la preparació dels seus professors per dotar-los de la formació necessària per a la introducció de les noves tecnologies com un recurs fonamental en les noves metodologies educatives fomentant una major participació de l’alumnat, treball cooperatiu i personalització de l’aprenentatge.

Vicenç Gandol es dirigeix amb un missatge final als alumnes de l’Agora Sant Cugat International School: “Als alumnes, tan sols els vull fer saber de part de tot l’equip docent i no docent de l’escola, que els esperem amb moltes ganes d’iniciar un nou curs després d’un llarg descans i que omplin les motxilles amb il·lusió, esforç, constància i curiositat per aprendre, perquè amb aquests ingredients ben segur que aconseguim obtenir grans resultats al final del curs escolar.

WELCOME BACK TO YOUR SCHOOL!”

Vicenç Gandol

Director de Agora Sant Cugat International School